Den store canadiske mobilgigant, Blackberry, er ikke i tvivl om, hvilke vej markedet vil gå for tablets de kommende par år. Det vil gå ned ad.
"Om fem år tror jeg ikke længere, der vil være grund til at have en tablet. Måske en stor skærm på din arbejdsplads, men ikke som sådan en tablet," siger Thorsten Heins, CEO for Blackberry og fortsætter:
"Tablets er i sig selv ikke en særlig god forretningsmodel."
Det skriver telegraph.co.uk.
Går efter konkurrenterne
Med den udmeldning ser det ud til, at Blackberry går hårdt efter konkurrenterne, efter dets eget tabletprodukt, PlayBook, ikke helt har slået til. Blandt andet fik mobilgiganten kun sendt 150.000 tablets afsted i tredje kvartal af 2012.
Men Thotsten Heins forsikrede dog, at Blackberrys tablet har en unik position på et overfyldt tablet-marked.
Men det er særligt på mobil-området, at direktøren ser de helt store muligheder for Blackberry.
"Om fem år ser jeg Blackberry som den absolutte leder inden for mobil-computing - det er hvad vi sigter efter," siger Thorsten Heins.
Og Blackberrys fremdrift skal ikke bare sikres ved at kopiere andres produkter.
"Jeg ønsker at få så meget markedsandel som muligt, men ikke ved at være en copycat," pointere han.
Direktøren gav interviews i forbindelse med Blackberrys lancering af dets nye smartphone Q10. Og der er store forventninger til den telefon.
"Vi har allerede fået rigtige gode tegn efter lanceringen i Storbritannien. Så vi har meget store forventninger."