Computerworlds mand på stedet oplyser, at det ikke var muligt at foretage billetkøb fra sin app her til morgen.
Det viser sig nu, at der er en forklaring på de besværligheder, han og mange andre rejsende i dag har oplevet med DSB's billet-app.
Der var nemlig konkrete problemer med de to apps, DSB Billet og DSB Wildcard.
Ifølge DSB pressekommunikation har betalingssystemet således ikke virket fra klokken 10:00 torsdag formiddag til lidt over 14:00.
"Det er rigtigt, at de to apps har været nede i omkring fire timer i dag," oplyser DSB.
Betalingsinterfacet skulle ændres
Brugerne har stadig kunne tilgå de to apps, men det har ikke været muligt at foretage nye billetkøb.
Det skulle angiveligt være en fejl i betalingssystemet, der har ført til, at det ikke var muligt at færdiggøre billetkøb på appen.
"Den tredjepart, som driver betalingsinterfacet, har haft gennemført nogle ændringer, som har medført nogle problemer med transaktionerne. Problemerne med betallingssystemet er nu løst," oplyser DSB.
DSB har så vidt muligt forsøgt at informere kunderne om de problemer, der har været på de to apps via eksempelvis Twitter og på selve appen.
"Vi tweetede hurtigt ud til vores kunder, og derudover har vi installeret en pop-up på appen, som kort informerede om problemerne, og at man også kunne købe via DSB's hjemmeside," oplyser DSB.
Ifølge DSB, er der omkring 5.000 daglige transaktioner på de to apps.