Siden det blev kendt, at Twitter har købt den innovative musiktjeneste WeAreHunted.com, har der floreret rygter om, hvad opkøbet skulle bruges til.
Det blev afsløret i dag.
I et blogindlæg skriver Twitter, at der kommer en tjeneste med navnet Twitter #music. Den skulle åbne senere i dag - men kun i en app-version til iOS.
"I dag lancerer vi Twitter #music. En ny tjeneste som baseret på Twitter vil ændre den måde, folk opdager ny musik på. Den bruger aktiviteten på Twitter til at finde og præsentere de mest omtalte og populære numre," skriver Stephen Philips, der var med til at grundlægge WeAreHunted og nu ansat hos Twitter.
Spotify og Rdio deltager
Hvis man har brugt WeAreHunted, vil man genkende mange ting i den nye tjeneste, der generelt lægger et musiklag over Twitter ved mere tydeligt at vise, hvilke kunstnere folk følger, og hvilke numre de lytter til - og hvilken musik de tweeter om.
Hvis der linkes til musik på Twitter, kan der afspilles en smagsprøve i app'en direkte via iTunes. Men abonnerer man på Rdio eller Spotify, kan man i stedet åbne musikken derfra og lytte til nummeret i sin fulde længde. Andre musiktjenester tilføjes senere.
"Twitter #music" kan hentes i iTunes App Store i løbet af i dag i USA, Canada, England, Irland, Australien og New Zealand. Hvis man ikke har adgang til dem, må man vente lidt længere. Det samme skal Android-brugere.
Musikanalytiker Mark Mulligan mener, at man skal betragte tjenesten som en lille, men interessant, nyskabelse.
LÆS OGSÅ: