Læs også:
TDC ramt af kæmpe-nedbrud - 100.000 kunder nede
Alarmen er gået 1.500 gange på kritiske systemer
I det Eniro-ejede webselskab Sol gik forårsrengøringen lidt over gevind.
Det udmøntede sig i, at brugere med en mail-adresse på tre bogstaver foran @'et fik slettet alle mails.
Ifølge firmaet er der tale om en menneskelig fejl.
Firmaets pressemand beskriver problemet på denne måde:
"Det er en hændelse i kategorien: Det må ikke ske," siger Kristoffer Apollo til Computerworld.
Ingen backup
Slettede filer kan normalt genskabes via en backup, men igen er der opstået problemer i Sol-maskinen.
"Vores mail-teknikkere har forsøgt alle mulige måder for en genskabe disse (mails, red.) fra backup, men intet har vist sig effektivt på individuelle mailbokse."
"Vi er virkelig kede af at dette er sket, og undskylder for al den ulejlighed som dette medfører," lyder det som et lille plaster på såret til de mere end to hundrede personer, der har henvendt sig om problemerne.
Formået med oprydningen var at slette inaktive konti, men kosten blev altså også svinget over en del af de aktive brugere.
Rasende brugere
Brugerne af tjenesten er rasende, hvilket du selv kan opleve i denne debattråd.
Dette kommer oveni en mildt sagt problemfyldt overgang til et nyt mailsystem sidste år, hvor SOL's mail-brugere også måtte undvære en masse af deres mail gennem længere tid.
"Vi har stadig de gamle servere stående, og derfor kan vi genskabe de tabte mails fra dem. De blev skiftet ud sidste år i august. Vi arbejde stadig på at genskabe de resterende mails fra august og frem til nu, men i øjeblikket kan jeg desværre ikke love noget," siger Kristoffer Apollo.