Ordrerne vælter ind hos den danske onlinebedemand Bedrebegravelse.dk, skriver politiken.dk.
Ifølge firmaets stifter, Per Holm, har det netbaserede firma stået for gennemsnitligt 22 bisættelser og begravelser om ugen, siden bedemandsfirmaet åbnede i oktober 2010.
"Siden forretningens opstart er det gået ganske godt. Vi har virkelig haft meget at se til, og det skal vi selvfølgelig ikke klage over," siger Per Holm til avisen.
Til sammenligning har landets største bedemandsforening, Danske Bedemænd, godt fire begravelser om ugen pr. forretning.
Alt kan vælges med et klik på firmaets hjemmeside - fra rustvogn, kirke og blomster. Prisen er ifølge Bedrebegravelse.dk lavere end hos de traditionelle bedemænd.
Og konkurrencen fra net-bedemændene er positiv for branchen, mener Forbrugerrådet:
"Den øgede konkurrence presser prisen ned og giver desuden forbrugerne endnu en mulighed for at vælge en anden bedemand," siger chefkonsulent Martin Salomon, Forbrugerrådet, til avisen.
I brancheforeningen er der imidlertid betænkelighed over for internetbedemænd.
"Folk lader sig friste af den lave pris, men ofte viser det sig at være en discountoplevelse. Det er en meget følsom oplevelse at miste én, man holder af. Man skal være meget varsom. Det sidste farvel kan man aldrig gøre om igen," siger Danske Bedemænds landsformand, Knud Larsen, til Politiken.
LÆS OGSÅ: