It-selskabet Apple er gået på knæ i Kina og siger undskyld for dårlig service, når det kommer til selskabets reparationspolitik.
Undskyldningen fra selveste Apples top-chef Tim Cook kommer efter et vedvarende pres i to uger fra blandt andet Kinas statsmedie China Central Television (CCTV).
Kinesiske medier har med CCTV i spidsen beskyldt æbleselskabet for arrogance, grådighed og for at spille med musklerne, når det kommer til at fikse ødelagte iPhones i hænderne på kinesiske kunder.
Ifølge BBC har Tim Cook udtalt følgende på selskabets kinesiske hjemmeside:
"Vi er opmærksomme på, at mangel på kommunikation førte til den opfattelse, at Apples attitude var arrogant, og at vi ikke bekymrede os om kunde-tilbagemeldingerne. Vi vil oprigtigt undskylde for bekymringer og misforståelser, dette har medført hos kunderne," lyder det fra topbossen.
Bliver det største Apple-marked
Knæfaldet kommer samtidig med, at Kina er godt på vej mod at blive Apples største marked efter det amerikanske hjemmemarked.
Tim Cook har med sin undskyldning indvilget i at forbedre Apples reparationspolitik på iPhone 4 og iPhone 4S, og samtidig gøre garantiinformationen bedre, således at kunderne kan få erstattet deres ødelagte telefoner, hvor garantien vil vare et år fra udskiftningsdatoen.
Derudover vil selskabet også styrke sin kommunikation til de kinesiske kunder og tilbyde en bedre oversigt over, hvor kineserne kan købe Apple-telefoner henne.
I dag er der ifølge BBC 17.000 steder, der sælger Apples produkter, mens virksomheden selv har otte Apple Stores i hovedlandet Kina og yderligere tre i Storkina, der inkluderer blandt andet Hong Kong.
Undskyld - igen
Apples kinesiske undskyldning er ikke første gang, at selskabets første boss efter legendariske Steve Jobs er ude og sige undskyld.
For et halvt år siden var Tim Cook også i mediemøllen med en uforbeholden undskyldning vedrørende Apples stærkt kritiserede korttjeneste.
Når det kommer til at gøre kineserne tilfredse, har en af Apples skarpeste konkurrenter på mobilmarkedet, Android-folkene hos Google, blødt op i sin ellers ganske hårde kritik af Kinas internet-censur.
Google-opblødningen skyldtes, at søgegiganten ikke vil misse et marked, hvor flere millioner nye kinesere hver måned kommer på nettet og/eller får deres første smartphone i hånden.