IDC: Microsoft slår bunden ud af markedet for business intelligence
Microsoft er i færd med at slå bunden ud af markedet for software til indsamling, bearbejdning og visning af data om en virksomheds udvikling, business intelligence. Det mener administrerende direktør Per Andersen fra analysebureauet IDC, efter Microsoft har lanceret et nyt business intelligence-produkt, som leveres gratis sammen med SQL Server 2003. "Microsofts indtog redefinerer hele markedet. Business intelligence er ved at bevæge sig væk fra at være et glashus, som meget få turde røre ved, til noget, som alle benytter," siger Per Andersen. (Børsen)
Novo vil benytte it-udstyr til forebyggelse
Den danske medicinalvirksomhed Novo vil benytte avanceret it-udstyr som en del af den fremtidige forretningsstrategi, der går ud på at tjene penge på forebyggelse og ikke blot medicinering. Mellem eksemplerne på it-udstyr er Playstationspil, som handler om sund livsstil eller mobiltelefoner, der kan måle blodtryk, skriver Ugebrevet Mandag Morgen. (Politiken)
Tele2 gik tilbage i indtjening
Selv om det svenske teleselskab Tele2 fik 1,9 millioner nye kunder, så gik indtjeningen i selskabet tilbage. Det skyldes, at Tele2 er ramt af de lavere priser på blandt andet det hjemlige svenske mobilmarked. Tele2 er dog til stede i 23 lande, i de fleste kun på fastnet, og væksten ligger blandt andet i Østeuropa og Rusland. Tele2 tjente i de sidste tre måneder af 2003 1,431 milliarder svenske kroner, hvilket er otte procent lavere end i samme periode året før. (Berlingske Tidende, Børsen)