"Der er lige sket en ulykke længere fremme, drej derfor til højre om 30 meter," lyder meldingen til far bag rattet,
Børnene sidder bagi og ser film direkte streamet fra Netflix.
Samtidig er en ambulance sendt af sted mod ulykkesstedet, aktiveret af sensorer i den havarerede bil.
Sådan et scenario er kommet et skridt nærmere.
Lidt senere på året lancerer den svenske bilproducent Volvo nemlig en ny bil, der er blevet til i et samarbejde med den svenske netværksgigant, Ericsson.
Et samarbejde, hvor M2M-teknologien (machine to machine) får lov at udfolde sig.
"Vi har lavet en cloud-løsning til Volvo, som blandt andet betyder, at Volvo-fabrikken kan hive en masse informationer ud af bilerne," fortæller Ericsson direktør i Danmark, Lars Tofft, da Computerworld besøger Ericssons stand på Mobile World Congress i Barcelona.
"Der er indbygget wifi, så i princippet bliver bilen en wifi-zone. Med den nyeste M2M-teknologi er der langt bedre realtidsinformation til rådighed. Det skaber uanede muligheder for kommunikationen," fortsætter han.
Booker selv eftersyn
For eksempel kan kommunikationen med bilfabrikken udmønte sig i online-bookning af serviceeftersyn, eller meldinger om, hvornår det er på tide at udskifte diverse bildele.
Men også brændstofoptimering vil potentielt set være en mulighed.
Aftalen er global og betyder, at Volvo vil kunne kommunikere med deres biler over hele verden.
Lars Tofft viser bilen som et eksempel på de netværksteknologiske projekter, den svenske netværksgigant lige nu går og sætter i søen i en tid, hvor snakken om M2M-teknologi og Big Data bliver mere og mere allestedsnærværende.
Alle kobler sig på
Fra et bredere samfundsperspektiv kan kommunikationen mellem biler og alarmberedskaber på sigt komme til at betyde, at man næppe kommer til at vente to timer på ambulancen, hvis man sidder fastklemt i en havareret bil, da der også vil være direkte kontakt med alarmcentraler.
Og, måske ikke ulogisk, følger forsikringsbranchen også nøje med i udviklingen, da de mange informationer vil give helt andre muligheder for at finde ud af, hvad der for eksempel er sket inden en kollision.
Men bilsektoren er blot en ud af mange, hvor udnyttelse af store mængder data er i fuld gang.
"Vi bevæger os i en tid, hvor IKT (informations- og kommunikationsteknologi red.) begynder at blive interessant for andre sektorer, og alt, hvad der har gavn af at blive forbundet, bliver forbundet," lyder det fra den danske Ericsson-direktør.
Forrige år trak den svenske netværksgigant sig helt ud af mobilproduktionen, da japanske Sony købte Ericsson ud af den fælles mobilproduktionsselskab Sony Ericsson.
Læs mere om det her.