IBM i milliard-aftale med teleselskab

Det amerikanske teleselskab Sprint outsourcer sin kundeservice til IBM i en fem-årig milliard-aftale. Sprint forventer at spare over tre milliarder dollars med aftalen.

IBM har fået en outsourcing-kontrakt i hus med den amerikanske teleoperatør Sprint. Ifølge amerikanske medier af aftalen flere milliarder dollars værd.

De kommende fem år skal it-kæmpen overtage Sprints kundeservice og gennemgå hele it-infrastrukturen i selskabets kundeservice, som hidtil ikke har haft nogen stor stjerne hos kunderne.

Kontrakten kommer til at berøre i omegnen af 6.000 ansatte, der dog hovedsagelig arbejder på call-centre hos helt tredje selskaber. De vil fremover være at finde på IBM's lønningsliste.

Sparer milliarder

Sprint venter at skære sine omkostninger med mere end tre milliarder kroner via aftalen.

Besparelserne skal hentes ved at route kundernes opkald mere hensigtsmæssigt, besvare og administrere dem hurtigere og sørge for, at kunderne i højere grad kan betjene sig selv.

Analytikere vurderer, at der kun er ganske få selskaber ud over IBM, der kan varetage en aftale af den art og størrelsesorden.

I den senere tid har IBM også haft held til at indgå enorme aftaler med BP Amoco og Proctor and Gamble, som it-selskabet skal drive al finansiel administration for sammen med Pricewaterhousecoopers.

Den præcise værdi af kontrakten mellem IBM og Sprint er ikke offentliggjort.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere