14. marts løber årets kanalevent - Channelworld Expo - af stabelen i Odense Congress Center.
En af oplægsholderne på dagen er cloud-eksperten Anders Trolle-Schultz, som vil give sit bud på, hvad cloud-produkter betyder for it-forhandlernes relation til kunderne og ikke mindst, hvordan skyen giver nye muligheder for at vise, hvordan pris og kvalitet spiller sammen i den færdige løsning, som forhandleren leverer til kunden.
Anders Trolle-Schultz nævner de seneste ændringer af Microsofts Office 365, hvor forhandlerne nu selv kan fakturere kunderne for deres cloud-løsning. Det ser han som et eksempel på, at skyen udvider produktpaletten for it-forhandlerne.
"Siden Office 365 blev lanceret under navnet BPOS for fire år siden, har forhandlerne brokket sig over, at Microsoft selv fakturerer kunderne. Det ændrer sig nu, og det gør det langt nemmere for forhandleren at pakketere sine ydelser som en samlet leverance til kunderne," siger Anders Trolle-Schultz.
"I den sidste ende kan forhandleren præsentere kunden for en løsning, der i realiteten er en plug and play-arbejdsplads, hvor kunden kan se, hvor meget hver arbejdsplads koster. I tilfældet med Office 365 giver det forhandleren flere indgange til at lave et salg til kunden, fordi der også er mulighed for at sælge Office enten i en lejet version eller som traditionel licens," siger Anders Trolle-Schultz.
Udover indlægget fra cloud-eksperten får deltagerne på Channelworld Expo også mulighed for at høre om, hvordan danske forhandlere bedømte distributørerne og producenterne i Channelworlds Image-analyse 2012. Palle Klinke Hansen, der har lavet Image-analysen siden år 2000, fortæller om, hvad man kan bruge undersøgelsen til, og hvad den peger på som det vigtigste for forhandlerne.
Har du ikke sikret dig en billet til årets forhandler-event, så gør det her
Læs mere om Channelworld Expo 2013.