Den taiwanesiske pc-producent Asus har indgået aftale med Boston Distribution, som fremover skal være producentens ambassadør i forhold til it-forhandlere på B2B- og SMB-markederne.
Asus har hidtil alene været distribueret gennem de to broadlinere Also Actebis og Tech Data og har de seneste år især gjort sig bemærket med et stærkt salg af bærbare og tablet pc'er til consumer-markedet. Men nu satser man på at gentage kunststykket over for erhvervskunderne med Boston som den primære ambassadør ude hos forhandlerne.
Salgschef hos Asus Martin Clausen peger på Bostons aktive salgsarbejde som en af de væsentligste grunde til, at Asus nu kaster sit lod i den skål.
"Vi følte, at der var plads til en yderligere spiller, der kan være en del af vores distribution. Vi er blandt de førende i retail, og den succes vil vi også gerne udbrede til B2B- og SMB-kanalen.
Skal vi fortsætte den flotte vækst, skal Asus bredere ud i B2B- og SMB-kanalen. Her er et stort potentiale, og vi har brug for en fokuseret distributør til at løse denne opgave. Boston er kendt for at have deres folk ude i hos kunderne, og jo flere sælgere, vi kan få på landevejen til at promovere vores produkter og gøre en aktiv salgsindsats, jo bedre. Derfor var et samarbejde med Boston Distribution et naturligt valg," siger Martin Clausen.
Hos Boston ser direktør Christian Banzhaf frem til at vækste Boston og Asus' fælles forretning.
Læs mere:
Boston er kommet tættere på forhandlerne