Ifølge den danske produktchef for Office 365 er Microsofts Office-pakke i skyen ikke længere en parentes.
"Vi har omkring 300.000 brugere i Danmark og 5.000 virksomheder," siger Aaren Ekelund, produktchef for Office 365.
Dermed løfter han de seneste officielle tal, der siger 280.000 danske brugere og 4.500 virksomheder, hvilket også er en dramatisk vækst siden juni i år, hvor Microsoft fortalte, at de havde 150.000 brugere og 3.000 virksomheder på Office 365 i Danmark.
Og det er ikke direkte kunder. Aaren Ekelund fortæller at mellem 85 og 90 procent af kunderne har købt licensen gennem kanalen.
"De er solgt med en partner, som er tilknyttet. Og det er det, vi helst vil," siger Aaren Ekelund.
Han fortæller, at kunderne for 95 procents vedkommende kommer fra små SMB-virksomheder, der har mellem en og 25 ansatte.
"Det er en platform, hvor vi gerne vil have partnerne til at hjælpe kunderne," siger han.
Det bliver formentlig endnu mere udbredt, når Microsoft en gang i starten af det nye år lancerer den næste version af Office 365. Her kommer den nye salgsmodel, som Microsoft annoncerede i sommer, til at træde i kraft.
"Her kommer noget, der minder om den open model vi har i dag, hvor forhandlerne kan købe licenser gennem distribution. Det får nok især betydning på mellemmarkedet, hvor kunder skal adresseres på en anden måde," siger Aaren Ekelund.
Microsoft kalder Office 365 deres hurtigst voksende produkt nogensinde.
Læs mere: