Når børn vokser ud af deres tøj eller bliver trætte af deres legetøj, ryger det typisk ud - eller gives videre i vennekredsen.
Men det var i gamle dage. I fremtiden skal de brugte klæder og legesager sælges på Lopply.com.
Det mener en dansk venneflok på tre, der i tre år har knoklet med tjenesten på fritidsbasis - og som allerede til foråret vil bringe tjenesten i spil i it-mekkaet i San Francisco.
Med Lopply kan småbørnsforældre via web eller en app let købe og sælge brugt børnelegetøj med hinanden.
Meget mere end en byttebørs
Ideen opstod, da Jesper Fagerlund for nogle år siden var på børneloppemarked.
"For 200 kroner kunne jeg fylde et børneværelse med godt legetøj. Og stedet var fyldt med en god energi og en masse glade mennesker. Det kom lidt bag på mig," forklarer Jesper Fagerlund.
"Børneloppemarkeder holdes typisk kun én gang om året. Så jeg tænkte, at man måtte kunne bringe den samme energi ud på nettet".
Men Lopply skal være mere end en nicheudgave af Den Blå Avis.
"Tanken er at samle køberne, der hvor de bor, og skabe et nyt geografisk "hand-me-down"-økosystem. Det er oplagt at lave et community omkring det, så man for eksempel kan følge folk med børn i sit eget område," forklarer Jesper Fagerlund, der laver tjenesten sammen med Michael Nilsson og Michael Lund.
Sådan adskiller vi os
Lopply er langt fra den eneste tjeneste eller app, der forsøger at få danskerne til at sælge eller bytte deres gamle brugte ting. Ud over Trendsales finder man lignende funktioner hos nystartede Reshopper, Anywear og Swapspot. Amerikanske Swap satser på direkte bytte.
Så hvordan forestiller de tre lopply-drenge sig, at deres tjeneste skal vinde indpas og markedsandele?
"Når vi siger, at vi vil lave et økosystem, kunne man forestille sig, at vi skaber et univers, hvor man bruger de penge, som man tjener ved at sælge sine ting, hos os. Det kunne være til at købe brugte varer, men man kunne også give dem mulighed for at købe nyt," siger Michael Nilsson.
"Ja, vi kunne tage forhandlere ind og lade dem handle med fællesskabet. Man kunne forestille sig en Groupon-model, og man kunne få en situation, hvor vores medlemmer i flok kan presse prisen hos leverandørerne," tilføjer Jesper Fagerlund.
Næste stop USA
De stiftere er alle fuldtidsarbejdere hos webbureauet Bysted i København. Men til foråret søsætter de Lopply i USA med hjælp fra erfarne danske partnere - og måske følger de selv trop, hvis Lopplys fremtid udvikler sig som forventet.
Af samme årsag er hele den tekniske platform netop blevet omskrevet fra ASP til PHP, så den lettere kan skaleres via Amazons cloudtjeneste.
Men er det ikke en dansk ting, at vi er sparsommelige og hellere vil sælge videre end at smide ud?
"Amerikanerne har jo allerede eBay og Craiglist. Og så har de jo deres "garagesales". Så jeg tror, at Lopply har en plads også i USA. På Craiglist drukner den type annoncer i boligannoncer," Jesper Fagerlund.
Garagesales og andre private loppemarkeder er et fast syn i USA's villakvarterer. Der ser Lopply en klar mulighed for den danske tjeneste.
"Vi vil fokusere på de såkaldte soccermoms. I USA kan det koste 10.000-15.000 kroner at have sine børn i institutioner, så mange kvinder bliver hjemme og passer selv børnene. De bruger meget tid på at samle penge ind til deres lokale community og deres skoler via loppemarkeder og lignende. Det arbejde skal vi facilitere med Lopply," siger Michael Nilsson.
Lettere at skabe hype i US
Men hvad skal en lille dansk iværksætter i it-verdenens epicenter, hvor konkurrencen er benhård?
"Det danske marked er meget begrænset. Vores partnere ser en mulighed i Lopply for at skabe profil hurtigt, derfor søger vi hen, hvor det er muligt," siger Jesper Fagerlund.
"Det er et ret godt område både til at skalere ud til resten af landet og til at få noget omtale. Det er i Silicon Valley, at hypen er, og hele systemet er smurt til at få investorer i tale. Hvis man har en track record og et "proof of concept", står der investorer parat til at finde den næste guldklump i markedet," siger Jesper Fagerlund.
Den danske lancering af Lopply har givet en aktiv brugerbase blandt over 1000 registrerede brugere, så iværksætterne føler, at de er klædt på til et amerikansk eventyr.
"Ja, vi ved, hvad der skal til for at gøre "barnet" voksent," smiler Jesper Fagerlund om sit iværksættereventyr.