15 procent.
Så meget er handelen på nettet steget hvert år i Norden. Og intet tyder foreløbigt på, at der bliver lavet om på den trend, skriver vores svenske søstermedie IT24.
For selvom internethandelen er steget betragteligt år for år, tror forbrugerne selv, at de vil handle endnu mere til næste år.
Det fremgår af en rapport, som logistikvirksomheden Bring har udarbejdet i samarbejde med analysefirmaet Ipsos blandt mere end 1000 kunder i Sverige, Norge og Danmark, 150 internet-forretninger og 100 virksomheder, der ikke handler online.
Mere end en fjerdedel af de adspurgte butikker, der ikke driver en webshop går med planer om at åbne en webbutik inden for to år, og mere end halvdelen tror på, at mindst 10 procent af deres omsætning i samme periode vil komme fra salg via web.
Af rapporten fremgår det desuden, at 15 procent af virksomhederne mener, at internettet vil være deres vigtigste afsætningskanal i fremtiden.
Til IT24 fortæller Johan Holgersson, der er Business Developer hos Bring, at flere virksomheder ser store muligheder for vækst igennem e-handel, fordi det er muligt at nå et større marked og en øget tilgængelighed.
Læs også: