Læs også: Dansk it-firma skælder ud på KMD-konsulenter
It-firmaet Medialogic bringer på dets hjemmeside en hård kritik af KMD og dets konsulenter, som beskyldes for at ville påvirke udbud ude i kommunerne.
Men KMD afviser blandt kritikken.
"Det er noget usædvanligt og en anelse besynderligt, at en konkurrent vælger at kritisere os på den facon," udtaler pressechef Christoffer Hellmann.
"Særligt i det lys, at det faktuelt ikke er korrekt, det de skriver. Men det må stå for deres egen regning og er ikke noget, vi ønsker at gøre en større sag ud af," lyder det fra ham.
Pressechefen understreger, at det ikke er korrekt, at KMD rådgiver kunderne om udbudsformer.
"Hvorvidt kunderne vælger en udbudsform frem for en anden, er kundernes eget valg."
KMD: Faktuelt forkert
"Faktuelt er det også forkert, at KMD skulle have en fordel ved valg af miniudbud," påpeger han.
Ved alle tre udbudsformer, SKI direkte afkøb, SKI miniudbud eller EU udbud vil kunderne, efter egne kriterier, kunne bedømme samtlige leverandører lige, og de vil derved have en mulighed for at tage et objektivt valg af leverandør på baggrund af netop disse kriterier, forklarer han videre.
"KMD er parate til at indgå aftaler via alle tre udbudsformer. Vi er i den forbindelse glade for, at vi gennem de sidste par år har tegnet en lang række KMD Opera aftaler med kunderne via alle tre udbudsformer," slutter pressechefen.