Læs også: Gigantisk dansk it-projekt på trapperne
Udbetaling Danmark, der under ATP fra i dag overtager en lang række kommunale opgaver omkring udbetaling af ydelser, er kommet godt fra start.
Det mener vicedirektør hos ATP, Carsten Bodahl.
"Det ser rigtigt godt ud," siger han.
Han fortæller, at de systemer der kører i øjeblikket primært er callcenter- systemet og borger.dk.
Hvad angår de egentlige fagsystemer fra KMD, er Udbetaling Danmark stadig ved at verificere data efter at have foretaget en konvertering af informationerne.
"Og det ser rigtig fint ud. De systemer, som vores kunderådgivere bruger, kommer efter planen først op på onsdag," siger han.
Han fortæller, at verificeringerne i bund og grund går ud på at foretage afstemninger af stikprøver for dermed at kontrollere, at alt ser rigtigt ud.
Også printersystermerne fungerer, som de skal, fortæller han.
"Vi har et formelt go/nogo tirsdag aften klokken 18, hvor vi beslutter, om vi åbner onsdag morgen. Men det forventer vi, eftersom der ikke er nogen kritiske ting overhovedet, " siger Carsten Bodahl.
Han oplyser, at Udbetaling Danmark allerede udbetaler ydelser i form af eksempelvis børnebidrag på dagsbasis til nogle borgere.
Den helt store eksamen bliver dog 19. oktober når hele Danmark på en gang skal have udbetalt den kvartalsvise børne- og ungeydelse.
"Men det er samme program, som vi bruger til de daglige udbetalinger, som vi også bruger den 19.," siger han og fortæller, at ventetiden i telefonsystemet aktuelt er under to sekunder.
Læs også: Gigantisk dansk it-projekt på trapperne