Onlinesalg af gadgets er forretningsgrundlaget for den svenske forretning CoolStuff. Nu styrker webbutikken sine aktiviteter i Danmark med ansættelsen af 24-årige Patrick T. Rasmussen som 'Country Manager'.
"CoolStuff skal løftes til det næste niveau, og vi skal blive endnu mere synlige i Danmark, end vi i forvejen er," udtaler Patrick T. Rasmussen.
"Hvad mener du med 'det næste niveau',?" spurgte vi Patrick.
"Jeg er online mand, så der skal mere smæk på aktiviteterne på de forskellige onlinemedier - sjove og anderledes ting. Og generelt skal der mere styr på markedsføringen blandt andet i form af tracking," siger Patrick.
Han vil blandt andet tracke salg, webtrafikken og så videre.
"Jeg er en nørd, og jeg elsker at tracke og se, hvor tingene kommer fra," lyder det.
Fra rød til grøn
Den nye landechef vil også optimere Coolstuffs hjemmeside og her tænker han ikke på søgemaskineoptimering (SEO).
"Nej, jeg tænker mere sådan noget som at lave en knap om fra rød til grøn og få den besøgende til rent faktisk at ende med at købe noget, inden han eller hun forsvinder fra siden igen."
Coolstuffs produkter er i den lettere genre som eksempelvis et basketspil til de kedelige toiletbesøg, tilbehør til smartphones og tablets, skøre køkkenartikler, sjove spil og elektronik og mange andre gadgets.
Patrick har i de sidste tre år arbejdet med online marketing hos danske SPAMfighter, der ejes af de tidligere Jubii-stiftere Martin Thorborg og Henrik Sørensen.
Hvis man vil se og røre og prøve, inden man køber, så har CoolStuff en butik lige ved siden af banegården i Malmø.