Navnet er Grisogko.dk. Det er en slagterbutik på nettet. Den har Proshop-stifter og Expert-direktør Poul Thyregod købt 26 procent af.
"Jeg er helt solgt til konceptet. Da jeg første gang smagte på kød derfra, tænkte jeg. Kan kød smage på den måde," siger Poul Thyregod.
Han indrømmer, det lyder lidt specielt, at han med sin viden og ekspertise i at sælge it online, nu har valgt at gå ind i en forretning, der sælger fødevarer over nettet. Men Poul Thyregod insisterer på, at det giver mening.
"Der er flere folk, der køber mad, end der er folk, som køber et grafikkort og putter det i computeren. Jeg synes faktisk, det er lidt ligesom, da vi startede op i 90'erne med at sælge it-udstyr på nettet. Nu er tiden kommet til fødevarer. Det vi skal er at overbevise kunderne om, at det er sikkert at handle fødevarer på nettet. Der kan jeg tilføre min klassiske internerfaring," siger Poul Thyregod.
Poul Thyregod er gået ind i Grisogko.dk som investor. Han har købt 26 procent af virksomheden. Med sig har han samtidig bragt Svend Erik Kriby, som han kender fra fonden Executive Capital. Svend Erik Kriby har købt 25 procent af Grisogko.dk.
De resterende 49 procent ejes af stifter og direktør Johnny Hessel og økonomidirektør Poul Erik Christensen.
I følge Poul Thyregod har han lagt et pænt etcifret millionbeløb, for sine 26 procent af Grisogko.dk, uden at han vil gå nærmere i detaljer.
"Det er penge, der går direkte på egenkapitalen. Der skal investeres. Nu skal vi have noget vækst," siger Thyregod.
Både Poul Thyregod og Svend Erik Kriby bliver medlem af Grisogkos bestyrelse, hvor Kriby bliver formand.
Begge de to nye investorer er gået ind i Grisogko, som enkeltpersoner og ikke gennem kapitalfonden Executive Capital, som de begge også er en del.
"Det var fordi, at de oprindelige investorer ikke ønskede, at der skulle sidde en kapitalfond for bordenden. Derfor er vi gået ind som enkeltpersoner," siger Poul Thyregod.
Det nye engagement i Grisogko går ikke ud over Poul Thyregods aktiviteter i Expert-koncernen, hvor han fortsat er direktør. Faktisk synes han, at det nye engagement i fødebranchen hjælper ham i forhold til de udfordringer som også Expert står med.
"For mig handler det om, at jeg akkumulerer min viden om onlinehandel. Min værdi for Expert er det, jeg ved om internethandel. Og jeg får testet nogle nye ting af her, som gør min viden på det område bedre," slår Thyregod fast.
Læs mere: