I næste måned tiltræder Kenneth Sverker Nilsson som divisionsdirektør hos ServiceGruppen på området IT Service og Support.
Kenneth kommer fra en stilling som Nordic Service Operation Manager hos Wincor Nixdorf. Kenneth har tidligere været ansat i en lang årrække hos ServiceGruppen - hovedsageligt med ansvar for it vedligehold. Han har med de seneste års fokus på point-of-sale (løsninger til detailhandlen) opbygget en kompetence, som matcher ét af ServiceGruppens fokusområder, et komplet service- og supportkoncept for detailhandlen.
"Kenneths styrke ligger i at forudsige og tilpasse koncepter og organisation til de ændrede behov og vilkår, der løbende opstår hos kunder og samarbejdspartnere. Han skal med sin erfaring og sit netværk i it-branchen bidrage til at sikre ServiceGruppens IT Service og Support division en førende position på det danske marked indenfor fem år," udtaler Preben Duus Jørgensen, administrerende direktør, ServiceGruppen.
Fra fejedreng til direktør
Kenneth Sverker Nilsson karriere har formet sig efter den klassiske model, hvor han begyndte som feje- og lagerdreng hos ServiceGruppen tilbage i 1986 og endte som nordisk direktør i virksomheden. En stilling han sagde op fra i 2008. Nu vender han tilbage. og ringen er igen sluttet.
ServiceGruppen oplever, at flere og flere virksomheder outsourcer deres interne brugersupport. Den vækst, mener ledelsen, hænger fint sammen med "de klassiske kompetencer indenfor IT Service og Vedligeholdelse".
"Jeg mener, at det kræver særlige egenskaber, at kunne fuldføre ServiceGruppens strategi, og med Kenneth om bord igen, har vi de rette koncept- og kompetencemæssige evner til at levere varen," lyder det fra Preben Duus Jørgensen.