Et nedbrud hos TDC i det system, som håndterer nummerporteringer til og fra firmaets net, betyder, at 5.000 mobiltelefoner hele torsdagen har været uden kontakt til mobilnettet.
Mobiltelfonerne er tilknyttet en række af teleselskaber, som opererer på TDC's net.
Fælles for de ramte telefoner er, at de i løbet af onsdag aften og natten til torsdag skulle have porteret numre til eller fra et selskab, som benytter TDC's net.
Men onsdag aften skrev TDC således på driftsinformationen:
"Det er nu konstateret at dagens hændelser på Ericsson EMA/HLR har resulteret i at følgende ordretyper pt ikke kan provisioneres: Kortskift, abonementsændringer, hvor der skiftes HLR profil, (f.eks skift fra W&T, skift fra Prepaid, skift fra tale til bredbåndsabonnement eller omvendt, skift til/fra Scale, nyoprettelser."
Det var meningen, at de tusindvis af erhvervs-mobiler hos omkring 50 forskellige kunder skulle have fungeret på TDC's net torsdag morgen mellem klokken otte og ni.
Men torsdag eftermiddag er der fortsat ikke liv i de tusinder af firma-simkort.
TDC skrev til Wholesale-kunderne, at "der er desværre fortsat problemer med provisioneringen. Ericsson arbejder på at løse problemet og vi håber der snart er et gennembrud. I øjeblikket er ca 2400 kunder uden forbindelse som følge af denne hændelse. Alle porteringer er også ramt af fejlen."
TDC oplyste om efttermiddag på selskabets driftsinformation til Wholesale-kunder, at firmaet har fundet fejlen, men at porteringen af 5.000 numre skal afvikles manuelt.
Hos TDC oplyser presserådgiveren for TDC Wholesale, Rasmus Avnskjold, at fejlen skyldes en overfyldt server hos en underleverandør.
TDC forventer ifølge driftsinformationen hos Wholesale normal drift omkring midnat.
Læs også: