På det seneste er en stribe af mindre firmaer indenfor sociale medier blevet overtaget af Google, skriver Financial Times.
Senest er det firmat Wildfire, som er blevet hapset af søgegiganten.
Wildfire er specialist i markedsføring og kampagne-styring via Facebook, Twitter, LinkedIn og YouTube.
Google satser ifølge Financial Times på at udkonkurrere Facebook i den disciplin, der hedder måling af annonce-værdi. Wildfire er blandt Facebooks nære partnere og firmaet er dybt involveret i Facebooks annonce-univers.
Tidligere i år skabte en undersøgelse tvivl om, hvilken værdi, reklamer på Facebook egenlig har.
Det er netop analyser styring, der er Wildfires stærkeste kort.
Firmaet blev oprindeligt stiftet af to rejse-arrangører, der ville forære rejser væk på Facebook som del af en kampagne. Da der ikke fandtes nogen ordentlige værktøjer på det tidspunkt, udviklede de deres egen app til formålet.
Men i stedet for at promovere rejser til New Zealand, blev det app'en, der sendte stifterne ud på en startup-rejse.
Firmaet, der har hovedsæde i San Francisco, er på to og et halvt år vokset fra fem til 400 medarbejdere.
Ifølge forlydender har de to tidligere rejse-arrangører nu solgt Wildfire til Google for 250 millioner dollars - knap halvanden milliard kroner.