Artikel top billede

Google opkøber Facebook-eksperter

Bølge af opkøb af firmaer med speciale i sociale medier krones med Facebook-eksperten Wildfire.

På det seneste er en stribe af mindre firmaer indenfor sociale medier blevet overtaget af Google, skriver Financial Times.

 Senest er det firmat Wildfire, som er blevet hapset af søgegiganten.

Wildfire er specialist i markedsføring og kampagne-styring via Facebook, Twitter, LinkedIn og YouTube.

Google satser ifølge Financial Times på at udkonkurrere Facebook i den disciplin, der hedder måling af annonce-værdi. Wildfire er blandt Facebooks nære partnere og firmaet er dybt involveret i Facebooks annonce-univers.

Tidligere i år skabte en undersøgelse tvivl om, hvilken værdi, reklamer på Facebook egenlig har

Det er netop analyser styring, der er Wildfires stærkeste kort.

Firmaet blev oprindeligt stiftet af to rejse-arrangører, der ville forære rejser væk på Facebook som del af en kampagne. Da der ikke fandtes nogen ordentlige værktøjer på det tidspunkt, udviklede de deres egen app til formålet.

Men i stedet for at promovere rejser til New Zealand, blev det app'en, der sendte stifterne ud på en startup-rejse.

Firmaet, der har hovedsæde i San Francisco, er på to og et halvt  år vokset fra fem til 400 medarbejdere.

Ifølge forlydender har de to tidligere rejse-arrangører nu solgt Wildfire til Google for 250 millioner dollars - knap halvanden milliard kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere