For mange virksomheder er deres datacenter et strategisk aktiv, uanset om centret er virksomhedens eget, eller om it-driften er outsourcet til et eksternt datacenter.
Det er med det faktum in mente, at Credocom og RespektIt fusionerer under Credocom-navnet. Den samlede virksomhed kommer til at rumme 40 medarbejdere og skal efter planen vokse til 60 ansatte i de kommende år.
"Det nye Credocom bliver en reel konkurrent til de store, etablerede datacenter-leverandører i Danmark, både hvad angår analyse og implementering," siger René Bukrinsky, administrerende direktør i det gamle Credocom.
Han får fremover rollen som direktør med ansvar for salg og marketing. Credocom leverer i dag storage, virtualisering, backup, samt server- og infrastrukturkonsulenter, mens RespektIt rummer specialister inden for netværk, it-infrastruktur og firewalls.
Meget, meget ambitiøst
Det nye Credocom er ifølge Bukrinsky "meget, meget ambitiøst", når det gælder forventningerne til den fremtidige omsætning og indtjening.
"Nej, jeg vil ikke være mere konkret og sætte tal på, men både Thomas og jeg har haft et solidt regnskab i 2011," siger René Bukrinsky, der er helt sikker på, at den her fusion bliver et regnestykke á la 1+1 = 3.
Til gengæld gik det tilbage for Credocom i 2010, hvilket ikke forhindrede direktøren i at være tilfreds med regnskabet.
Den Thomas, som Bukrinsky henviser til, er Thomas Stougaard Grønne, hovedaktionær i RespektIt og administrerende direktør og partner i det nye Credocom, hvor han primært får ansvar for den fælles konsulentforretning.
Ifølge de to vil kunderne i den kommende tid opleve fusionen i form af nye muligheder:
"Vi kommer til at have flere varer på hylden, vores beredskab bliver styrket, og det vil skabe et endnu stærkere fagligt miljø, der tiltrækker dygtige medarbejdere," lyder det.
Blandt Credocoms specialiteter er storage og virtualisering, mens sikkerhed og netværk er blandt RespektIts primære kompetencer.
"Efterhånden kan du næsten ikke lave en løsning, hvor begge dele ikke er med. Så vi kan tage ansvaret for hele kundens installation og kvalificeret rådgivning og sparring på hele hans it-set up, og vi kan rumme både Danske Bank den og lille it-virksomhed i Bagsværd," lover René Bukrinsky.
I gamle dage...
Bukrinsky forudser, at det nye Credocom kan blive "et seriøst alternativ til de store udbydere inden for netværk".
"I gamle dage gik du til grønthandleren efter frugt og til slagteren efter kød og mejeriet efter mælk. I dag køber du det hele ét sted og på samme måde er Credocom også en specialistforretning, der klarer det hele inden for vores segment," siger René Bukrinsky.
Den nye virksomhed, der får hovedsæde i Lyngby, har en kundeliste med adskillige kommuner samt store og mellemstore danske virksomheder, der i større eller mindre grad har outsourcet it-drift og datacenterydelser.
Blandt kunderne er JP/Politikens Hus, Junckers Industrier, TV2, Carlsberg, TOM's, Ferring og ARKEN, Museum for Moderne Kunst.
Produktporteføljen kommer til at omfatte analyse og rådgivning samt salg og integration af servere, virtualisering, storage, backup, it-drift og infrastruktur, netværk og sikkerhedsløsninger.