Computerworld News Service: Twitter indgår partnerskaber med adskillige store medieselskaber, der gør det muligt for brugerne at se forhåndsvisninger af de websites, der linkes til i deres Twitter-feed.
"Når man udvider tweeds, der indeholder links til vores partneres wesites, får man nu en forhåndsvisning af indhold og man kan blandt andet se billeder og afspille video," oplyser Twitter i et blogindlæg.
Twitters partnere på området tæller indtil videre New York Times, Wall Street Journal, blogs såsom BuzzFeed og TMZ samt videoindholdsleverandører såsom Lifetime og visse programmer fra BET.
Twitter gjorde det allerede muligt at se billeder i udvidede tweets ved hjælp af en opdatering i december. De nye aftaler udvider denne funktionalitet.
Kan udvides med et snuptag
En tweet med et link til en artikel fra en avis kan for eksempel udvides, så den viser artiklens overskrift, introduktion og eventuelt udgiverens og forfatterens Twitter-konti.
Brugerne kan også udvide tweets, der indeholder links til partner-virksomheder for at se billeder og video fra deres Twitter-feeds.
Funktionen vil sandsynligvis holde folk på Twitters website i længere tid, vurderer Brian Blau, der er analytiker hos Gartner.
"Vi ved i forvejen, at tweets, der indeholder links, værdsættes højere af brugerne, så hvis man er ude efter yderligere at øge værdien af disse tweets for brugerne, så kan man nu give dem den valgmulighed at klikke sig videre, eller lade være, hvis de selv vurderer at der var tilstrækkelig information i tweetet," siger Blau.
Twitter forventer ifølge blogindlægget at dette program af mediepartnerskaber vil vokse.
Oversat af Thomas Bøndergaard