Læs også: John Strand: De vil begå karaktermord på mig
Teleanalytiker John Strand bliver lagt på is af Forbrugerrådet, hvis direktør har sendt en opsigtvækkende mail til John Strand og en lang række journalister.
Du kan læse hele mailen her.
Kritikken fra direktør Rasmus Kjeldahl fra Forbrugerrådet af John Strand går på, at analytikeren simpelthen overdænger medarbejderne med mail og telefonopkald.
"I disse henvendelser beskylder du blandt andet mine medarbejdere for at være ubegavede og løgnagtige, ligesom du varsler, at du vil skaffe Forbrugerrådet dårlig presseomtale," skriver Forbrugerrådet i mailen.
Og nu sætter Forbrugerrådets direktør foden i.
"Det har været umuligt for mine medarbejdere at svare på din uafbrudte strøm af mails og telefonopringninger, da de ellers stort set ikke kunne lave andet. Hertil kommer at tonen i flere af dine mails er direkte ubehagelig," skriver direktøren.
Fremover må John Strand kun sende mails til hovedmailen hos Forbrugerrådet.
"Jeg har været nødsaget til at bede mine medarbejdere om ikke at bruge tid på dine mange henvendelser. De berørte medarbejdere har for at undgå psykisk belastning derfor fået tilladelse til at sortere dine mails fra i spamfilteret," skriver Rasmus Kjeldahl.
S-ordfører: Han skal ikke kontakte mig
Også it-ordfører Trine Bramsen fra Socialdemokraterne, der blandt andet har været en del på banen i forbindelse med det kollapsede Skyline, har lagt teleanalytikeren på is.
"Jeg har selv bedt John Strand om, at han ikke skal kontakte mig, fordi tonen var så voldsom, og han var så aggressiv," siger Trine Bramsen til Computerworld.
Hun fortæller, at den måde, som John Strand kommunikerer på, er "rigtigt ubehagelig", og hun er sikker på, at Rasmus Kjeldahl først har bedt John Strand om at ændre sin kommunikationsstil og måde at kommunikere på.
"Det gjorde jeg i hvert fald selv rigtig mange gange, inden jeg bad ham om ikke at kontakte mig igen," fortæller Trine Bramsen.
Meget hårde vendinger og ukvemsord
Trine Bramsen forklarer, at det er måden og mægden "og i høj grad metoden", hvor, hvis man har en holdning eller synspunkt til noget, så "har han meget travlt med at fortælle, at man er helt gal på den og det i meget hårde vendinger".
"Jeg er blevet kaldt uintelligent og alle mulige ukvemsord, som jeg ikke synes er en kommunikation værdig," fortæller Trine Bramsen.
Han er sikkert dygtig, men den måde han kommunikerer på kan man ikke bruge til noget, forklarer Trine Bramsen, der mener, at han på den facon spænder ben for sig selv.
John Strand har tidligere med sine meldinger i medierne skabt betydelig røre, blandt andet er han blevet truet på livet efter han kom med hård kritik af iPhones.
Læs også: John Strand: De vil begå karaktermord på mig
Her er mailen fra Forbrugerrådet
Kære John
Du har gennem lang tid sendt Forbrugerrådets medarbejdere et stort antal mails.
Senest har du inden for kort tid sendt over 50 e-mails, der svarer til 56 A4-sider, til en lille håndfuld forskellige medarbejdere fra Forbrugerrådet.
I disse henvendelser beskylder du blandt andet mine medarbejdere for at være ubegavede og løgnagtige, ligesom du varsler, at du vil skaffe Forbrugerrådet dårlig presseomtale.
Det har været umuligt for mine medarbejdere at svare på din uafbrudte strøm af mails og telefonopringninger, da de ellers stort set ikke kunne lave andet. Hertil kommer at tonen i flere af dine mails er direkte ubehagelig.
Du skriver f.eks. i en af dine mange henvendelser, at det er dit 'erklærede mål er, at man fra politisk side foretager en objektiv og gennemgribende analyse af Forbrugerrådet og den statsstøtte I modtager samt den rolle i har i Danmark'.
Det udsagn - og det store antal mailhenvendelser du sender både dag og nat - tyder på, at du i usædvanligt omfang er optaget af Forbrugerrådets arbejde.
Jeg har været nødsaget til at bede mine medarbejdere om ikke at bruge tid på dine mange henvendelser.
De berørte medarbejdere har for at undgå psykisk belastning derfor fået tilladelse til at sortere dine mails fra i spamfilteret.
Jeg vil dog tilbyde dig, at du fortsat kan maile Forbrugerrådets hovedmail på fbr@fbr.dk, hvorfra de vil blive fordelt efter skøn.
Jeg opfordrer desuden til, at videre korrespondance foregår i en sober tone og i et normalt omfang.
Så skal jeg sikre, at mails bliver læst, selvom jeg ikke kan garantere dig svar. Du bedes også afstå fra at ringe medarbejderne op.
Jeg har kopieret de journalister, som du selv har kopieret på dine henvendelser, med på denne mail, for at de hermed får indsigt i, hvorfor vi ikke har besvaret alle dine henvendelser.
Med venlig hilsen
Rasmus Kjeldahl
Direktør
Forbrugerrådet