MindZet, som har kontorer i Kolding, Sønderborg, Århus og København, specialiserer sig i at levere it-infrastruktur til kunder, der baserer sig på Microsoft-produkter.
"Vi leverer eksempelvis Microsoft infrastruktur baseret på Windows server og Systemcenter-produkterne og også unified communication med fokus på Exchange og Lync," siger den 37-årige koldingenser Morten Waltorp Knudsen, der står bag MindZet.
Firmaet leverer også udvikling på Azure-platformen og har egenudviklede produkter på hylden.
"For eksempel har vi udviklet produktet PermissionManager, som administrerer og dokumenterer SharePoint-rettigheder," fortæller Morten Knudsen.
MindZet havde i januar sidste år ni medarbejdere. I dag er der 45 ansatte, og også omsætningen er vokset dramatisk. Fra 15 millioner kroner i 2010 til 31 millioner i 2011. Resultatet efter skat voksede i samme periode fra 2,2 til 5,1 millioner kroner, og chefen forventer også, at antallet af medarbejdere når at stige til 55-60, inden året er omme.
I regnskabsboksen her på siden ser tallene ganske anderledes ud, hvilket hænger sammen med, at CRN benytter sig af moderselskabstal, som er mindre end MindZet Gruppens konsoliderede tal.
Cloud-services gør MindZet sig også i, ligesom konsulentydelser og service er begyndt at fylde godt de sidste par år. Serviceforretningen tilbyder for eksempel en 24-7 vagtordning eller et driftsansvar, mens consulting er mere projektorienteret, hvor MindZet leverer rådgivning og implementering af projekter. "Eksempelvis kan vi både tilbyde en implementering af et telefoni-projekt, men også tilbyde at tage driftsansvaret så kunden altid oplever, at der er en klartone" forklarer Morten Knudsen.
Tilfredse kunder bag successen
De fleste virksomheder med vind i sejlene har tilfredse medarbejdere, og mange har også bonusordninger. Hos MindZet henter de ansatte typisk 7.000-10.000 kroner i kvartalet i bonus.
"Vores bonusordning fungerer sådan, at medarbejderne bliver målt på tre forskellige områder. 50 procent på hvor tilfredse kunderne er, 40 procent handler om de individuelle præstationer, og de sidste 10 procent baseres på udvalgte menneskelige værdier," siger Morten Knudsen og tilføjer:
"Hvis du leverer tilfredse kunder, så kommer indtjeningen også på en eller anden måde på den lange bane. Så det motiverer konsulenterne meget."
"Vi indgår langsigtede relationer. Du kan sige, at vi går efter kunden - ikke efter ordren," lyder det nærmest idealistiske udsagn.
Morten Knudsen ser også gerne, at hans ansatte leverer "lidt mere end kunden forventer". Og det har der gennem tiden været så mange ansatte, som har gjort, at selskabet de sidste fire år er blevet nomineret til den Microsoft-sponserede Årets pris for kundetilfredshed. Og ét af årene har MindZet også vundet prisen i konkurrence med 4.000 andre Microsoft-partnere over hele landet.
Mange succesfulde virksomheder supplerer den organiske vækst med at overtage konkurrenter eller på anden måde købe sig til vækst, og det har også været på agendaen hos MindZet.
"Vi har været i dialog med flere, uden at det indtil videre er blevet til noget, men vi er løbende på udkig efter virksomheder, der kan supplere vores forretning." siger Morten Knudsen, der fylder 38 den 11. august.
Konkurrencen mærker MindZet mest fra Atea, men også NetDesign stikker næsen frem ind imellem.