Per 1. maj overtog Skanderborg-Data alle kundeforpligtelser fra ligeledes Skanderborg-baserede Dynacom. Men medarbejderne og navnet følger ikke med.
Overtagelsen betyder, at Skanderborg-Data får både flere og anderledes kunder, end de er vant til.
"Dynacom har som sådan haft en bred vifte af kunder, men dog med et klart overtal af kunder fra den grafiske branche, hvor vi mere vender mod SMB-markedet sådan generelt set. Vi har i dag erfaring med mac-installationer hos flere af vores nuværende kunder og har desuden et par dygtige samarbejdspartnere på området," siger Preben Skovsgaard, direktør og ejer af Skanderborg Data.
Hvilke samarbejdspartnere, der er tale om, vil han ikke ud med, da aftalerne endnu ikke er helt på plads.
Den ekstra mængde arbejde til det samme antal medarbejdere i Skanderborg-Data ser Preben Skovsgaard ikke som noget problem.
"Det er klart, at vi med overtagelsen af Dynacom, har en udfordring på hænderne, men vi har kapacitet og folk til rådighed, som kan løfte opgaven, og ellers så henter vi ekstern hjælp eller udvider medarbejderstaben," siger han.