Artikel top billede

E-conomic: Revisorerne er vores kanal til markedet

Den danske leverandør af online ERP e-conomic har ingen planer om at bruge traditionelle forhandlere, men opfatter selskabets mange revisorkunder som en kanal ud mod markedet.

Online-raketten e-conomic, der tilbyder online regnskabsstyring til små og mellemstore virksomheder, øger efter en rekordstor kundetilgang omsætningen med 35 procent. 13.000 virksomheder lagde i 2011 deres regnskab op i skyen hos danske e-conomic, og virksomheden har i dag tæt ved 50.000 kunder.

Godt en tredjedel af e-conomics kunder kommer i dag fra de omkring 3.500 revisionsselskaber, som selskabet samarbejder med.

Den overvejende del af jeres kunder er revisorer. Kan man sige, at revisorer er jeres forhandlere?

"Sådan omtaler vi dem ikke, men de er jo en kanal ud mod markedet. De videresælger ikke for os og tjener ikke penge på vores produkter, så nej, du kan ikke sige, at revisorerne er vores forhandlere," siger Torben Frigaard Rasmussen, administrerende direktør, e-conomics.

Han tilføjer, der ikke findes en prisliste, hvor en revisor får rabat med videresalg for øje.

"For det første er produktet så billigt, at det giver ikke mening, og for det andet har revisorerne en naturlig interesse i at formidle et onlineprodukt, som gør, at de kan servicere deres kunder bedre og øge deres effektivitet," siger e-conomics-direktøren.

Han mener i øvrigt, at det er væsentligt at bemærke, at det trods alt kun er 35-40 procent af kunderne der kommer i hus via revisorerne.

"Den overvejende del får øje på os og vores løsning på nettet og ved mund til mund-metoden," lyder det.

Web 2.0 i ni lande

I en pressemeddelelse fra e-conomic står der blandt andet, at "Web 2.0-strategien virker i ni lande og totalt set på over 40 medieplatforme."

Men hvad forstår e-conomic egentlig ved sin Web 2.0-strategi?

"Det er, at vi bruger for eksempel blogs og sociale medier som Facebook, Twitter og YouTube-videoer til at kommunikere med kunderne. For eksempel har vi en masse videoer liggende på YouTube, og vi har en Facebookside, som vi også bruger til at kommunikere stort og småt. Flere og flere vil gerne kommunikere den vej," siger Torben Frigard Rasmussen.

Eksempelvis blev e-conomics mere end 1.000 YouTube-videoer set 400.000 gange i 2011. I takt med det stigende antal kunder forventer Torben Frigaard Rasmussen mere end en halv million YouTube-visninger i 2012.

Han mener, at e-conomics med sin Web 2.0-strategi er i stand til at servicere sine kunder bedre og på tidspunkter, hvor det passer dem, så de ikke er afhængige af at tale i en telefon.

Gør som de plejer

Konkurrencen mærker e-conomic især fra folk, der gør, "som de plejer". Det vil sige, at de køber noget software og installerer det og undlader at undersøger de nye muligheder som eksempelvis et onlinebaseret regnskabssystem.

Ifølge Torben Frigaard Rasmussen er det "måske en til to procent af virksomhederne på europæisk plan der bruger online bogføringssystemer", så potentialet er stort, og en af de største udfordringer er at sikre, at folk får øjnene op for, at der findes en nemmere og billigere måde at ordne sine regnskaber på end den traditionelle.

Sidste år meldte direktøren ud, at ambitionen er at nå 100.000 kunder i 2013, og den holder han fast i.

"Vi får cirka 100 nye kunder om dagen, så jeg er fortrøstningsfuld. De 100.000 kunder i 2013 det skal vi nok nå," siger Frigaard Rasmussen.

E-conomic-løsningen er oversat og tilpasset til brug i ni lande, men har brugere i mere end 50 lande. Hovedkontoret liger i København, og virksomheden beskæftiger godt 100 medarbejdere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere