Det må have været en dårlig fredag i HR-afdelingen hos det engelske forsikringsselskab Aviva.
En medarbejder kom i hvert fald til at trykke på den forkerte knap og opsagde dermed samtlige 1.300 ansatte i virksomhedens asset management-afdeling.
Ifølge The Register udsendte HR-afdeling hurtigt en tilbagekaldelse af e-mailen og en behørig undskyldning til de fyrede. Opsigelsen var alene møntet på en enkelt ansat.
"De fleste opdagede straks, at der var tale om en fejl. Nogen gange går tingene bare galt," udtaler en Aviva-talsmand til Bloomberg.
E-mail stadig mest udbredt
Og det har talsmanden så evig ret i. Det er let at komme ti at sende en e-mail til mange, som faktisk var tiltænkt bare en.
Derudover er der udfordringen med spam for slet ikke at tale om al den tid, de ansatte bruger på at forholde sig til nye e-mails, relevante som irrelevante.
Det har blandt andet fået det store franske it-selskab Atos Origin til at annoncere, at man helt vil udfase brugen af e-mails over en treårig periode.
Ikke desto mindre er e-mail stadig virksomhedernes foretrukne kommunikationsform.
Det skyldes den lange række af fordele, e-mailen trods alt - i disse instant messaging-tider - stadig besidder:
Alle har en e-mail-adresse. Kommunikationen bliver gemt. E-mails kan arkiveres centralt, og det er muligt at gemme gamle svar og videresendelser på en brugbar måde.
Det kompenserer for, at e-mailen er realtiv langsom, og at man ikke ved præcis, hvornår en e-mail bliver modtaget.