Efter tolv år som dansk og nordisk chef hos japanske Toshiba skifter Peter Vikkelsø Skou den 1. maj visitkortet ud, efter at han er blevet headhuntet til jobbet som chef for Lenovos og Medions consumersalg i Norden, Baltikum og Benelux.
"Nu har jeg tænkt japansk i 12 år, og nu skal jeg til at tænke kinesisk og tysk," lyder det fra Peter Vikkelsø Skou med henvisning til kinesiske Lenovos køb af det tyske consumerbrand Medion sidste sommer. Den kinesiske koncern har dog valgt at beholde Medion-navnet på det europæiske marked.
"Lenovo er jo ikke store på consumentmarkedet i DK, så mit job bliver selvfølgelig at vækste den del af Lenovo og Medions forretning i Skandinavien," siger Peter Vikkelsø Skou, som blandt andet kan se frem til at samarbejde med Lenovo Danmarks administrerende direktør Peter Juul Jørgensen, som fortsat vil være ansvarlig for Lenovos B2B-forretning.
"Vi kommer selvfølgelig til at drage nytte af hinandens relationer til kunder og forhandlere, men formelt er det to forskellige divisioner vi arbejder for," Peter Vikkelsø Skou.