Prisen per annonce-klik falder, men Google skovler alligevel enorme summer ind i kassen.
Googles indtjening i selskabets første regnskabskvartal er steget med gigantiske 61 procent i forhold til det tilsvarende kvartal i fjor.
Samtidig er omsætningen steget med 24 procent.
I alt scorede Google 16,3 milliarder kroner i kvartalet på en omsætning på godt 60 milliarder kroner.
Det betyder, at Google i rå indtjening - efter alle omkostninger er trukket fra - har landet 7,7 millioner kroner i timen døgnet rundt i årets første tre måneder.
Annoncerpriser falder
De kraftigt stigende tal er dog ikke udtryk for, at Googles kunder betaler mere for de ydelser, som de køber.
Googles primære indtjening er fortsat betalt søgeresultater på selskabets store søgemaskine.
Og her er den gennemsnitlige pris, som kunderne har betalt per klik, der fører Google-brugere over på deres site, faktisk faldet med 12 procent i forhold til samme periode sidste år.
Tallene er dermed udtryk for, at det samlede antal af betalte klik på søgesitets annoncer fortsætter med at stige ganske betragteligt.
I forhold til samme periode i fjor er antallet af betalte klik steget med 39 procent, lyder det fra Google.
Når det gælder faldet i gennemsnitspris for CPC (cost per click) spiller det også ind, at Google kan se, at brugerne er begyndt at skifte fra desktop til mobil-browsing, hvor det er billigere at annoncere.
Google-chef Larry Page siger dog, at han er sikker på, at mobil-annoncer med tiden vil komme til at koste mere end desktop-annoncer.
Analytikere ikke tilfredse
De stigende nøgletal er dog ikke blevet mødt med begejstring på børserne, der havde forventet endnu bedre resultater.
Det betød, at Google-aktien faldt med hele 10 procent i timerne efter meldingerne fra Google.