Forventningerne var høje, da Google i sommer lancerede det sociale netværk Google+ som et alternativ og en konkurrent til Facebook.
Men Mark Zuckerberg har formentlig ikke fået ødelagt sin nattesøvn ret mange gange, for Google+ er aldrig blevet noget mareridt for Facebooks grundlægger.
Nu er Google derfor klar med et redesign af sit sociale netværk, der på papiret ser ud til at være en succes, men som i virkeligheden virker som en spøgelsesby.
Søgegiganten meldte ud i januar, at Google+ har 90 millioner brugere, og det tal var steget til 170 millioner for nylig.
Men brugere gør det ikke alene. De skal også skrive indlæg og være aktive, hvis det sociale netværk skal være interessant, og det kniber det med på Google+.
Søgegiganten hævder selv, at ud af de 90 millioner registrerede brugere i januar var "mere end 60 procent (...) dagligt aktive og 80 procent på ugeplan".
Om "aktiv" er det samme som at komme til at klikke på Google+ logoet i toppen af skærmen ved en fejl, når du er logget ind på Gmail, er ikke helt klart.
Sammenlignet med Facebook er aktivteten i hvert fald påfaldende lav.
Google+ ikke et personligt valg
Måske skyldes det, at mange brugere har fået Google+ trukket ud over net-undertrøjen, fordi de har en Google-konto, eksempelvis til brug med Gmail, og derfor har det ikke været et personligt valg at gå på søgegigantens sociale netværk.
Samtidig har tjenesten virket, som om den var designet af nørder til nørder, og ifølge en undersøgelse fra Website-Monitoring.com er det også mest it-interesserede mænd, som har kastet deres kærlighed på det sociale netværk.
Google indrømmer også indirekte i dette blog-indlæg, at der har været plads til forbedringer på Google+.
Her står, at Google+ nu skal være nemmere at bruge, og det sociale netværk skal være mere funktionelt og fleksibelt.
Lidt for megen luft
Med resignet kommer Google+ til at ligne Facebook mere end tidligere, og det vil måske højne populariteten.
I stedet for ikoner i toppen af Google+ er der nu oprettet en menu i venstre side, hvor der er knapper.
De giver blandt andet adgang til at tilføje fotos, redigere profil og funktionen Explore, der viser, hvad der er nyt og interessant på Google+.
I højre side finder du nu kontaktpersoner, som er online, og som du kan chatte med eller oprette en Hangout (videochat via webcam).
Med det nye design er der dog forholdsvis meget spildplads, hvis du sidder foran en skærm med høj opløsning.
Der er ganske enkelt alt for meget luft mellem højre og venstre side.
Selv om Google+ minder meget om Facebook, har søgegigantens sociale netværk også funktioner, der er mærkbart anderledes.
Det er muligt at opdele personer i cirkler, som der skal kommunikeres med.
Dermed kan du filtrere i kommunikationen med venner, familie og kollegaer og eksempelvis sørge for, at udvalgte statusopdateringer kun rammer bestemte grupper/cirkler og ikke alle.
I denne video kan du se nogle af ændringerne i Google+: