En nyansættelse, flytning til nye lokaler og et par mistede ordrer har kostet 300.000 på bundlinjen hos Lemvig Data, som i sit seneste regnskab kommer ud med et overskud på godt en halv million kroner før skat.
Alligevel er direktør Preben Hove-Nyborg tilfreds med regnskabet og ikke mindst med, hvordan 2012 indtil videre skrider frem.
"Lige i øjeblikket ligger vi et godt stykke foran tallene fra sidste år," siger Preben Hove-Nyborg.
En del af den succes skal tilskrives den klippekorts-ordning, forhandleren opererer med.
Lemvig Data sælger klippekort på 10, 20 eller 30 timers konsulenttjeneste til virksomheder, som så kan "klippe" timerne, efterhånden som der er brug for dem.
Og denne metode har vist sig meget bedre for Lemvig Data end de abonnementsordninger, man før tilbød.
"Vi har forsøgt at sælge abonnementsordninger med faste priser, men det er svært herovre. Folk vil gerne betale for det, de faktisk får, og det vil jeg jo også selv," siger Preben Hove-Nyborg og fortsætter:
"Vi har rigtig stor succes med klippekortene. Kunderne får lidt rabat, og vi får nogle gode, loyale kunder. Administrativt er det også meget nemmere at skrive det på klippekortet i stedet for at sende dem en regning for et kvarter eller 20 minutters arbejde."
Lemvig Data har ført klippekorts-ordningen siden august 2011. Idéen har de lånt fra CBC-kollegaen EDB Centret i Holstebro.