Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.
Nogenlunde sådan kunne svaret fra Henrik Poulsen sammenfattes, da TDC-topchefen onsdag, foran en samlet telebranche i Børsens historiske bygning i København, blev spurgt ind til telebranchens dårlige image.
"Vi har for dårligt et image," erkendte han og tilføjede, at årsagerne skal findes i to forhold.
"Det ene er, at vi bombarderer danskerne hver eneste dag med nye tilbud, og det skaber et image af en brugtvognsindustri, som forbrugerne ikke kan gennemskue. Men det paradoksale er, at det er denne dynamik, der skaber billige priser," kom det fra TDC-bossen.
Han konkluderede derfor:
"Det dårlige image indeholder gode dynamikker, som er til fordel for danskerne."
"Den anden ting er, at vores brugeroplevelse ikke altid er tilstrækkelig god. Teknologien kan ikke altid følge med, når der leveres flere millioner produkter til danskerne" lød det fra Henrik Poulsen.
Milliarder på infrastruktur
Han benyttede desuden lejligheden til at løfte lidt mere af sløret for TDC's fremtidsplaner.
"Frem mod 2020 vil TDC bruge 25 milliarder kroner alene på infrastruktur. Vi øger i øjeblikket hastigheden af 3G, og alene i år bygger vi 500 4G sites," kom det fra Henrik Poulsen.
Han lover danskerne op til fire gange så hurtigt internet.
"Vi flytter fiber kontinuerligt tættere på de danske hjem. Inden for de næste 12 måneder vil vi kunne levere 100 megabit, og inden for de næste 24 måneder forventer vi at kunne levere 200 megabit."
Tele2012 konferencen bød blandt meget andet også på et oplæg fra vækst- og erhvervsminister Ole Sohn.