Læs også:
Twitter er altså bare verdens mest effektive medie
Computerworld News Service: Twitter har købt firmaet Posterous og oplyser, at blandt andre Posterous' udviklere og product managers vil blive føjet til adskillige Twitter-team, der arbejder på nøgleinitiativer.
Blogging-platformen Posterous Spaces vil fortsætte uforandret, oplyser Twitter i et blogindlæg.
"Vi vil oplyse brugerne om det i god tid, hvis vi foretager nogen ændringer af servicen," tilføjer Twitter. I det tilfælde, at der er brugere, der ønsker at tage backup af deres indhold eller flytte til en anden service, så vil Twitter i de kommende uger offentliggøre instruktioner om, hvordan det lader sig gøre.
"Vi er altid på udkig efter talentfulde folk med passion og personlighed," fortæller Twitter i en antydning om at have købt Posterous på grund af firmaets talentfulde medarbejdere.
Handlens økonomiske vilkår er ikke blevet offentliggjort.
Posterous startede i San Francisco i juli 2008, hvorefter firmaet udviklede og lancerede Posterous Spaces med fokus på både privat deling af indhold i små grupper samt offentliggørelse af indhold til et større publikum.
"Mulighederne sammen med Twitter er spændende, og vi kunne ikke være mere tilfredse med hensyn til at slippe vores teams ekspertise fri på et produkt, der når ud til hundreder af millioner af brugere over hele verden," skriver Sachin Agarwal, der er stifter og direktør for Posterous, i et blogindlæg.
Agarwal forklarer endvidere i et indlæg på Posterous Spaces, at han bliver product manager hos Twitter uden dog at udspecificere, hvilket området han kommer til at arbejde med.
Oversat af Thomas Bøndergaard