Læs også: To agenturer forsvandt fra EET-opkøb
Da EET sidste år overtog aktiverne i den konkursramte distributør GS Scandiavia, blev det uden to agenturer heriblandt agenturet for højttalerproducenten Edifier.
Som vi beskrev i går fulgte agenturet med Peter Hjordt fra GS Scandinavia direkte til DCS, hvor Hjordt fik titel af Nordic Product & Business Development Manager.
Tinna Pichard fortalte, at de to agenturer ikke har den store betydning rent økonomisk for EET's forretning, hvilket i hvert fald Edifier-agenturet havde for GS Scandinavia.
"Edifier var det største og mest indbringende agentur for GS overhovedet og noget, som jeg har bygget op gennem de sidste mange år," siger Peter Hjordt.
Agenturet for Edifier, der laver højttalere og dockingstationer til iPods og lignende, kunne Peter Hjordt derfor "under ingen omstændigheder bare smide fra sig".
"I den endelige proces endte det også som et krav fra Edifiers side, at agenturet fulgte mig," siger Peter Hjordt.
Konkurrenceklausul
Manglen på en konkurrenceklausul kunne være en forklaring på, at EET uden de store sværdslag lod Edifier-agenturet forsvinde sammen med Peter Hjordt.
Vi spurgte Peter Hjordt, om ikke han var bundet af en konkurrenceklausul, siden han kunne gå direkte fra GS Scandinavia til konkurrenten DCS.
"Jo, der var en konkurrenceklausul i sin tid, men der var tale om en temmelig gammel konkurrenceklausul, og reglerne er forlængst ændret, så den holder ikke vand længere," forklarer Peter Hjordt.
Angiveligt blev konkurrenceklausulen heller ikke honoreret fra EET's side, hvilket også er et krav for at gøre den gældende.
Tinna Pichard, administrerende direktør for EET i Danmark, vil ikke kommentere sagen yderligere:
"Den sag er lukket for vores vedkommende," siger hun.