På lidt mere end halvandet år har Telia opnået en kundevækst fra 288.000 til 500.000 mobilkunder i Danmark, hvilket svarer til en stigning på knap 75 procent.
Den tabsgivende mobilforretning har tilsyneladende stor succes med sit Xpress-abonnement, hvor kunderne mod en fast abonnementsafgift kan sende et ubegrænset antal gratis SMS-beskeder.
Alene dette abonnement har indbragt over 100.000 nye kunder siden marts, og Telia fastholder, at Xpress-abonnementet er en god forretning for selskabet.
- Vi har stadig store udfordringer foran os, men den gode vækst i kunder og omsætning er tydelige tegn på, at vi står stærkere end nogensinde på mobilmarkedet i Danmark, siger Jesper Brøckner, direktør i Telia Mobile.
Teleanalytikeren John Strand, Strand Consult, er knap så imponeret over milepælen med den halve million kunder.
- Tallene burde renses for taletidskunder, som ikke taler. Men også for abonnementskunder, som bare har benyttet muligheden for at få en billig telefon, som de så sætter en anden og billigere operatørs SIM-kort i, siger han til dagbladet Børsen.
Hvor Telia regner kunder med, som har været inaktive i op til et år, sletter konkurrenter som Sonofon og Orange kunderne fra statistikken efter tre måneders tavshed.
Telias nærmeste konkurrent, Orange, havde ved udgangen af årets første halvår oplevet en kundetilgang på syv procent, så selskabet på det tidspunkt betjente 546.000 kunder.