Flere danskere vælger at være mobilkunder hos Telenor, der også ejer CBB Mobil og BiBob.
Det viser det regnskab for årets tredje kvartal, som Telenor udsendte onsdag morgen.
Antallet af mobilkunder er fra årets andet til årets tredje kvartal vokset med 37.000 til 2,017 millioner kunder.
"Jeg er tilfreds med, at vi lykkes med at tiltrække flere kunder og hæve vores indtjening. Det ser jeg som udtryk for, at vi er på rette vej," udtaler Telenors administrerende direktør, Jon Erik Haug, i en pressemeddelelse.
Telenor brugte kvartalet til at lade sine to lavprisselskaber, CBB Mobil og BiBob, køre kampagnetilbud, hvor især CBB var aggressiv.
Den intense priskrig har medført, at selskabets omsætning er faldet, selvom Telenor har fået flere kunder ind i butikken. Omsætningen dykkede i juli, august og september med fem procent til 1,65 milliarder kroner i forhold til de tre måneder forinden.
Og i årets sidste kvartal er der udsigt til endnu et fald i omsætningen, da lavprisselskabet Onfone ikke længere vil bidrage positivt til Telenors forretning.
Onfone havde lejet sig ind på Telenors netværk og sendte en del af sin omsætning ned i Telenors kasse, men i maj købte TDC selskabet, og siden har TDC arbejdet på at flytte Onfone over i sit eget netværk.
Driftsresultatet før skat, afskrivninger, renter og engangsposter (EBITDA) falder ligesom omsætningen med fem procent i forhold til kvartalet forinden til 459 millioner kroner.
Bekymret topchef
Jon Erik Haug har siden sin tiltrædelse sidste år udtrykt bekymring over situationen på det danske mobilmarked, som han har kaldt uholdbar.
Den holdning gentager han i dagens pressemeddelelse fra koncernen. Ifølge topchefen er den intense konkurrence på pris skadelig, da den ikke giver operatørerne tilstrækkelige overskud til at investere i ny infrastruktur.
"Der er hård kamp om kunderne og lave indtjeningsmarginer for selskaberne. Når vi kigger fremad, er der ikke tvivl om, at der er behov for en eller anden form for stabilisering af markedet. Det er ikke holdbart at 'forære' data væk med de store omkostninger, der er for at etablere en infrastruktur for datatrafikken," siger Jon Erik Haug.
Ved indgangen til 2011 lancerede Onfone data i sine taletidspakker uden at hæve prisen, og efterfølgende hoppede de store operatørers lavprisselskaber med på vognen. Data er derfor i dag inkluderet i taletidspakker som standard.
Nu håber Telenor-bossen dog, at der kommer ro på markedet, og han forudser, at de aggressive kampagnepriser er fortid.
"De store teleselskaber har i høj grad betalt for priskrigen i Danmark, og der er nu behov for en stabilisering af markedet," lyder det fra Jon Erik Haug.
CBB indstillede i slutningen af september sin aggressive kampagne med fem timers tale, data, fri sms og mms til 119 kroner.