Striden mellem CSC og Skat, der beskylder it-giganten for bevidst at have ført myndigheden bag lyset i en sag om et forsinket opkrævningssystem, involverer nu CSC's globale topledelse.
Det fortæller selskabets nordiske chef for det offentlige område, Jens Schmidt.
"Jeg kan sige, at det her projekt har CSC's øverste ledelsesbevågenhed. Og det er altså ikke i Danmark, men i USA. Og også fra CSC's øverste ledelse er der stærkt fokus på, at CSC i Danmark over for Skat leverer i god kvalitet og på en måde, som CSC kan stå inde for," siger han.
Topledelsens interesse for Skats strid med den danske afdeling skyldes formentlig, at CSC også andre steder i verden til langt højere ordrepriser har problemer med offentlige kunders tilfredshed.
I Storbritaninen havde CSC i forbindelse med et 16 milliarder kroner dyrt it-system til sygehuse problemer med at overholde deadlines.
En sag, som netop har betydet, at CSC har tilbagebetalt 1,5 milliarder kroner i forbindelse med det forsinkede EPJ-projekt, der har ni år på bagen.
Ifølge The Register er det ikke blot den britiske sundhedsmyndighed, der presser firmaet. Også CSC's aktionærer har lagt sag an mod firmaet for ikke at tage hånd om sagen i tide.
Dansk CSC-boss: Positiv opmærksomhed
Ifølge Jens Schmidt har CSC et globalt delivery assurance system, hvor firmaet sender den hjælp, der er nødvendig, hvis der opstår forsinkelser eller andre problemer lokalt.
Systemet sender den hjælp og sikrer den bevågenhed, der skal til for, at CSC's kunder bliver behandlet professionelt og på en tilfredsstillende måde for kunderne, forklarer han.
"Jeg opfatter det egentlig som positivt at få den opmærksomhed om projektet. Det er ikke kun opmærksomhed, men også hjælp."
Det er ikke kun i forbindelse med det forsinkede it-system til Skat, at CSC's internatonale topledelse har måttet bruge tid og kræfter på datterselskabet i Danmark.
Også sagen om regnskabsmanipulation for knap en halv milliard kroner i Danmark har krævet CSC-toppens deltagelse i de danske forhold.