»Med det kraftig øgede salg af notebooks og med den ekspansion, vi venter os inden for bærbare maskiner, er øget distribution et led i vores strategi om at blive en af de førende leverandører inden for vort segment i Danmark,« siger Peter Skou, Toshibas landechef.
»Vi har valgt Mira Data som samarbejdspartner, da de - ligesom vi - ser store muligheder i et tæt samarbejde og at kunne tilbyde Toshibas notebooks til Mira Datas store kundebase. Med udnævnelsen vil Toshiba kunne ramme et kundesegment, som vi gerne vil gøre mere for, og med dette samarbejde vil Toshiba fremme tilgængeligheden over for dette segment betydeligt. Mira Data A/S kommer til at være et passende supplement for vores nuværende distributionsnet,« føjer han til.
Mira Data har forventning om, at netop notebooks vil være det produktområde, som vil gå mest frem i den nærmeste tid.
»Notebooks er en højt prioriteret del af vores sortiment, og det er her, vi forventer os den største vækst i salget i indeværende år. De nye prisniveauer på notebooks har åbnet for en videre målgruppe, som kræver øget tilgængelighed i markedet, og Toshiba er et meget stærk brand som vi forventer os meget af,« siger Mike Rasmussen, administrerende direktør i Mira Data.