I weekenden gik Happii.dk i luften med en massiv reklamekampagne i de landsdækkende kanaler. Ifølge direktør Poul Thyregod er målet at blive den mest kendte it-onlinebutik.
»Vi lægger en masse kræfter i det her, og vi bruger væsentlig flere penge på reklamekampagnen end nogen normal it-forhandler er i stand til,« forklarer Poul Thyregod til CRN.
Han ser Happii.dks indtog i markedet som en kamp mellem de store koncerner.
Den nye netbutik fører sig frem med under sloganet »latterlig lave priser«. Den har alle forbrugere dog ikke købt. På nettet har flere lavet sammenligning mellem Happii.dk og konkurrenterne. Og det falder ikke kun ud til Happii.dks fordel.
Poul Thyregod indrømmer, at hans ny onlinebutik ikke er billigst over hele linien. Han holder dog fast på, at Happi.dk er billigst på et mere overordnet niveau.
»Når vi ser på vores tilbudsvarer, så er vi billigst. Vi kommer til at gennemgå vores sortiment en gang om ugen, og hvis vi finder varer, som vi slet ikke kan konkurrere med, så fjerner vi dem,« hævder han.
Samtidig understreger Thyregod, at Happii.dk ikke skal ud og konkurrere på det brede udvalg, som man finder hos flere online forhandlere. Den nye butik skal eksempelvis kun have en håndfuld bærbare i udvalget. Kunder, der vil kunne vælge mellem talrige modeller, må gå andre steder hen. Ligeledes kan onlineforretningen heller ikke konkurrere med de butikker, der sælger paralelimporterede varer.