I fredags samledes 43 CBC-forhandlere til indkøbskædens årlige chefkonference på Hotel Svendborg. Arrangementet fandt sted i forlængelse af den årlige generalforsamling.
Indkøbskædens ledelse benyttede i år lejligheden til at sætte fokus på evnen til at forandre sig.
»Temaet vi havde valgt i år var forandringer. Når man har været i en branche i mange år, kan der være en tendens til at sige, at man vil gøre, som man plejer, og at det nye ikke kan lade sig gøre. Men der kan hurtigt ske store forandringer, så det er vigtigt at være forandringsparat og opmærksom på, hvad der sker i morgen,« fortæller Peder Hvejsel og nævner cloud-udviklingen og Apples fremvækst som to aktuelle forandringsfaktorer for CBC-forhandlerne.
På programmet var en række foredragsholdere, heriblandt erhvervsmanden Tim Metz med foredraget »Hvordan bliver vi bedre til at få ideer og gennemføre dem til succes« og forfatteren Rasmus Ankersen, der talte om »Vindermentalitet i en tabertid«.
»Vi har sommetider haft kendte navne med, men i år valgte vi sætte fokus på talere, der kunne underbygge temaet,« fortæller Hvejsel, der trods forandringer i horisonten har tillid til forhandlerkædens levedygtighed.
»Vi tror stadigvæk, at der vil være brug for vores kernekompetencer i fremtiden, men det er ikke sikkert, at det bliver på den samme måde,« lyder det fra Hvejsel.