På en konference mandag fastslog Microsofts senior vice president for Windowsforretningen, Bill Veghte, at forhandlerne ikke skal regne med at lanceringen af Windows 7 vil give et hurtigt løft til deres omsætning.
»På kort sigt vil disse produktlanceringer påvirke pc-væksten meget, meget behersket,« sagde Bill Veghte ifølge teknologitidsskriftet ZDNets blogger Mary-Jo Foley.
Budskabet kom på UBS Global Technology and Services-konferencen, hvor Microsoft-chefen forklarede, at den forventede langsomme vækst hverken skyldes Windows 7 eller den økonomiske krise, men at den samme træghed i salget også var gældende for Windows 95 og for Windows 2000.
Bill Veghte undveg på konferencen spørgsmål om, hvilken salgspris Microsoft vil sætte på sin nye version af Windows. ZDNets blogger kan dog referere ham for at sige, at der vil være tre prisniveauer med fokus på god, bedre og bedst i form af udgaverne Starter, Home Premium og Professional. Han ville dog ikke svare på, om lanceringen af flere udgaver vil være i stand til, at få brugerne til at vælge bedre og dyrere udgaver den nye Windowsversion. På grund af finanskrisen og den øgede efterspørgsel efter netbooks var det ”ganske svært at sige”, om brugere vil være betale mere for flere features.
Mary-Jo Foley citerer dog brancherygter om, at Microsoft allerede i næste uge vil præsentere sine priser for den kommende Windowsversion.