Visma afviser løftebrud

Visma afviser, at Datacomfort kan have brugt halv million på Visma-satsning. Samtidig siger Vismadirektør, at Datacomfort har fået de lovede leads fra producenten. Men forarbejdet har nok ikke været tilstrækkeligt godt, erkender han.

Visma har holdt sit løfte om at hjælpe it-forhandleren Datacomfort med at skaffe kunder til deres ERP-satsning. Det understreger Vismas danske administrerende direktør, Kennet Kusk, der afviser Datacomforts påstand om at Visma havde svigtet sit løfte.

»Vi har levet op til vores løfte og har sendt leads til Datacomfort,« siger Kennet Kusk, der fortæller, at Visma også har været med til kundemøder sammen med forhandleren.

I sidste uge sagde nordsjællandske Datacomforts bestyrelsesformand og hovedejer, Carsten Kock til CRN, at Datacomfort havde droppet samarbejdet med Visma efter en lille års tid, hvor forhandleren forgæves havde forsøgt at sælge Visma til sine kunder.

Datacomfort er en etableret C5-forhandler, som i efteråret 2008 tog Visma ind for at udvide sin ERP-forretning. Men satsningen slog fejl og gav ingen Visma-kunder. Carsten Kock erkender, at en del af fejlen ligger hos Datacomfort, men lægger også en del af ansvaret på Visma, som han mener svigtede aftalen om at hjælpe med at skaffe kunder til det nye samarbejde. Efter det første år med Visma måtte Datacomfort notere det dårligste årsresultat i en årrække, og Carsten Kock vurder, at Visma-eventyret kostede Datacomfort op imod 500.000 kroner til certificeringer, salgskampagne og generelt til tabte ressourcer.

Den danske Visma-direktør Kennet Kusk tror dog ikke på det regnestykke. Certificering koster under 10.000 kroner og portoen til forhandlerens direct mail-kampagne blev betalt af Visma.

Når Datacomfort får et dårligt regnskabsresultat er det ikke Visma skyld. Visma har ti forhandlere i Danmark, der alle klarer sig godt og tjener på Visma, og Datacomforts regnskabsresultater må være deres eget ansvar, hævder Kennet Kusk. Men han indrømmer i dag, at Datacomfort og Visma skulle have været bedre forberedt inden de gik i partnerskab med hinanden.

»Vi skulle have nok have matchet kundeprofilen, så vi var klar over, hvad vi og de går efter,« siger Kennet Kusk.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere