»Vi lavede og testede vores første danske versioner allerede for 3-4 år siden, så vi har arbejdet længe på at forberede den danske introduktion. Vi er allerede i Norge og Sverige og vi ser Danmark som en naturlig udvidelse af vores skandinaviske forretning,« lyder det fra Mamuts direktør, Eilert Hanoa.
Udover Norge og Sverige er Mamut også repræsenteret i Holland og England, og alle nye markeder hvor man er gået ind, har man satset meget på at gøre prisen til et parameter. Det vil man også gøre i Danmark.
»Som alle markeder vi går ind i kommer vi til at have introduktionspriser. Vi kommer til at have faste lave priser, som gør, at vi kommer til at være blandt de billigste. Det er vi så vidt i Norge, Sverige og Holland, og jeg ser ingen grund til hvorfor vi ikke skal være det i Danmark,« siger Eilert Hanoa.
Det er et firma i medvind der kommer til Danmark. I det netop offentliggjorte kvartalsregnskab er man gået 27 procent frem i forhold til samme kvartal året før. Omsætningen har været på 48,5 mio. norske kroner, og driftsresultatet viser et plus på 4,4 mio. norske kroner. Samtidig er det lykkedes for selskabet at få 5.000 nye kunder, så man nu er oppe på 46.000 kunder. 2.000 af de nye kunder stammer fra Holland og England, som er nye markeder, som Mamut har satset på i løbet af sidste år.
Først i løbet af sommeren bliver det afgjort om Mamut skal have et kontor i Danmark eller om man skal sørge for at drive den danske forretning hjemmefra. Udover Danmark lancerer Mamut også sine produkter i Irland i løbet af 2005.