Storagegiganten Hitachi Data Systems (HDS) har hentet 46-årige Michael Brødegaard ind som ny Channel Manager. Michael Brødegaard har i de sidste otte år siddet som markedschef hos HP, hvor han har stået for opbygningen af HPs partnerprogrammer. Hitachi håber, at Michael Brødegaard kan gøre succesen efter, som channel manager hos HDS.
»Hitachi Data Systems ønsker strategisk at udvide både forhandler- og distributionsnettet markant. Michael Brødegaard er en af branchens mest respekterede og succesfulde i den position, og vi glæder os til at få ham ombord,« siger administrerende direktør Ole Bjørn Nielsen, Hitachi Data Systems Danmark.
Michael Brødegaard begynder hos HDS til august og han er udset til at være arkitekten i HDS nye partner- og forhandler-program i Danmark og på nordisk niveau skal han opbygge en distributionskanal.
»Han skal starte helt fra bunden med at bygge kanalen op. Vi har lidt partnersalg i Danmark, men det er aldrig helt lykkes for os her i Danmark,« forklarer Ole Bjørn Nielsen.
Ifølge direktøren har HDS været dygtige til at sælge direkte men med ansættelsen af Michael Brødegaard bliver der sat mere fokus på kanalen.
»Vi beholder de kunder, vi allerede har på det direkte salg, men alt nysalg skal gå gennem kanalen og jeg forventer, at vi skal ud og have en håndfuld nye partnere i Danmark, men det er helt op til Michael Brødegaaard,« siger Ole Bjørn Nielsen.
Han afviser samtidig klart, at der kan blive tale om, at HDS kommer til at konkurrere med kanalen.
»Man dræber kanalen, det øjeblik man snupper en kunde, så det bliver der ikke tale om«.
HDS har for nyligt hentet Niels Svenningsen ind, der ligesom Michael Brødegaard har en fortid i HP. Han satte sig i stolen hos Hitachi som vicepresident for Central & Northern Europe den 1. maj 2007, og Niels Svenningsen har da også haft en finger med i spillet.
»Svenningsen var henne og hviske mig i øret, at der sad en god mand i HP og derefter tog jeg kontakt til Michael Brødegaard,« lyder det fra Ole Bjørn Nielsen.
De nye profiler skal understrege, at Hitachi satser hårdt på at forstærke salget.
»Fremtidens it-løsninger er afhængige af partnerskaber. Det fokus har Hitachi Data Systems, hvor vi lægger vægt på at indgå aftaler, der tilgodeser kunden på både kort og langt sigt. For os bliver det derfor udviklende at få Michael Brødegaard ombord, fordi han har stor erfaring i at udvikle partnerskaber, og det kommer i høj grad vores kunder til gavn,« siger Ole Bjørn Nielsen.