Landechefen for Samsung It Casper Tinus Sanderhage har ansat to nye medarbejder, der skal være med til at støtte op om Samsung nye satsning på B2B-markedet. Fra juni måned vil Samsung også sælge notebooks til erhvervslivet via forhandlere.
»Vi startede i 2009 med notebooks til consumer-markedet. Det har vi fået godt fat, så nu kommer vi med B2B-notebooks. Det er en beslutning på nordisk plan,« siger Casper Tinus Sanderhage.
I forvejen sælger Samsung en del monitorer til B2B-markedet, og for nylig begyndte it-giganten også at brede deres printersalg fra retail til erhvervssalg- og er blandt andet kommet på en SKI-aftale med Atea.
»I forbindelse med, at vi er gået ud med vores printere til B2B-markedet gjorde vi meget ud af vores setup for service. Det samme har vi nu gjort med notebooks. Samtidig har jeg ansat to mand til at back satsningen op. Det er vigtigt, at vi udbygger vores organisation, når vi udbygger produktpaletten på B2B,« siger Casper Tinus Sanderhage.
Han tror på, at Samsung kan få plads på kanalens hylder – også hos erhvervsforhandlerne. I den forbindelæse understreger han, at Samsung er vant til at håndtere B2b-forhandlere på deres it-produkter.
»Samsung It er jo ikke en Consumer-forretning på samme måde som vores tv-forretning. Vi har altid haft en stor B2b-forrening med vores monitorer. For to år siden var 90 procent af vores forretning i It-delen B2B.. Nu efter vi har lanceret vores notebooks og netbooks er den nok nærmere 50-50,« siger han.
Han understreger samtidig, at han vil ud at have fat i alle slags forhandlere.
»Vi starter op med at have fokus på de store forhandlere, for der kan vi få en volumen opbygget. Men vi skal ikke kun have fat i top 3 eller top 4.blandt forhandlerne. VI skal have fat på dem alle sammen,« understreger Casper Tinus Sanderhage.