Der blev lavet spurter, givet baghjul og kæmpet på enkeltstarter, da de ansatte i Atea onsdag og torsdag konkurrerede indbyrdes om at sælge løs. Nordens største forhandler afholdt ”Le Tour de Atea”, en salgskonkurrence med et cykeltema, hvor det gjaldt om at sælge for en milliard norske kroner. Efter to dage i sadlen måtte de danske ansatte dog se sig slået af et overlegent svensk hold, der fik en kneben sejr over Danmark. Mens Sverige gik 44 procent over målsætningen, måtte Danmark nøjes med at gå 34 procent over målet. Samlet set gik hele koncernen 31 procent over målsætningen.
Hos Atea i Ballerup levede de ansatte i varienrede grad sig ind i rollen som cykelrytter. Mens enkelte ansatte valgte at møde på arbejde i det rette cykeltøj, nøjedes andre at indtage de præstationsfremmende stoffer, der var i omløb.
»Vi har en dopingbar med sodavand og slik,« siger Ateas danske marketingdirektør Torben Sørensen.
Det danske hold, der præsterede de bedste resultater var Team Heavy Riders fra afdelingen i Ballerup), dernæst kom Team Public Riders, ligeledes Ballerup stærkt efterfulgt af Team Bjerggederne fra Århus.