Acers danske parterne skal inden sommerferien inddeles i nye partnerkategorier. Inden udgangen af andet kvartal i år vil Acers point-program for partnere blive delt op i tre grupper, og også Acers affinity bliver delt op i tre.
»Vi genintroducerer vores partnerprogram, så det bedre repræsenterer forhandlernes konkurrencemæssige styrke og viser de fordele de får,« siger Semmy Levit, der er regionaldirektør for Acers aktiviteter i Nordvesteuropa.
Det nye partnerprogram er en kopi af Acers partnerprogram i resten af Europa og bliver introduceret i både Danmark og resten af Skandinavien. Ifølge Semmy Levit sker opdelingen som en reaktion på at it-markedet bliver stadig mere fragmenteret.
Acer Point-forhandlerne vil fremover blive delt op efter deres markedsfokus og enten være specialiseret som onlineforhandler, mobilitetsforhandler eller som en klassisk forhandler med et traditionelt blandet vareudbud.
Samtidig skal også affinity-forhandlerne deles op efter deres indkøbsvolumen, hvor de største forhandlere får mest opmærksomhed.
»Vi vil gerne give en service baseret på den værdi forhandlerne har,« siger Semmy Levit.
De mindste forhandlere skal hvert år købe for mindst 225.000 kroner årligt, mens mellemgruppen skal købe for mere end 750.000 kroner. Endelig skal de største forhandlere købe for over 3,7 millioner kroner for at være i den øverste partnerkategori.