Sony renser ud i sit B2B-forhandlernetværk og går fra 35 til kun 14 forhandlere på områderne Broadcast & Pro AV, projektorer, fladskærme og videokonferencer. Udrensningen sker for at styrke kvalitet og service over for slutkunderne. Fremover vil Sony derfor satse på færre, men mere specialiserede forhandlere, som til gengæld får tilbudt træning af personale, demonstrationsfaciliteter, teknisk support og markedsføring.
»Vi vil sikre, at slutkunderne får en kompetent behandling af forhandlerne. Det har tidligere været et problem, hvor kunder har måttet henvende sig direkte til os for at rette op på fejl og få den rigtige service,« siger lederen af Sony Professional Solutions i Danmark Pia Stålkjær, til CRN.
»Vi tror, at vi igennem en udvælgelse på forhandlersiden og uddannelse og support er i stand til at give slutbrugerne den bedste rådgivning og service. Med et så stort udvalg af produkter og leverandører, som der findes i dag, er det et must, at vores forhandlere kender vores produkter og løsninger i dybden, og at vi som leverandør og producent bakker 100 procent op, hvis der er behov for det - både før, under og efter salget,« siger Pia Stålkjær.