Google køber annoncetjeneste

Google har overtaget firmaet Applied Semantics, der står bag en teknologi med annoncer skræddersyet til indholdet på websteder.

Amerikanske Google har for et ukendt beløb overtaget firmaet Applied Semantics, der udvikler software til online-annoncering.

Det kan lægge pres på Googles konkurrent Overture, der i dag har et samarbejde med Applied Semantic.

Applied, der ligesom Google har hovedsæde i Californien, står blandt andet bag konceptet Adsense, hvor annoncer bliver tilpasset indholdet i for eksempel en nyhedsartikel på en avishjemmeside.

Selskabets patenterede teknologi kan gennemgå en tekst og skelne mellem for eksempel Java-teknologien og kaffen og øen af samme navn.

Google har selv netop lanceret et lignende koncept og leverer også annoncer på sin søgemaskine relateret til søgeord.

Kan ramme Overture

Søgemaskineeksperten Danny Sullivan fra Searchenginewatch.com siger til CNet, at købet sandsynligvis vil føre til, at Applied må droppe sit samarbejde med Overture. Og det vil ramme hårdt, fordi Applied skaffer Overture meget trafik.

Applied bevarer sit kontor i Santa Monica, hvor Google samtidig vil oprette et udviklingscenter. Google har også for nylig etableret et udviklingscenter i New York.

Relevant link

Googles pressemeddelelse




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere